Technické obrazy v sociálních vědách – Mgr. Michal Šimůnek, Ph.D.
Mgr. Michal Šimůnek, Ph.D.
Doctoral thesis
Technické obrazy v sociálních vědách
Technical images in social sciences
Anotácia:
Disertační práce je tématicky situována v oblasti vizuálních sociálních věd a zabývá se epistemickými možnostmi a limity využití fotografie v empirickém výzkumu. Cílem práce je navrhnout odpovědi na otázky: Proč sociální vědci užívají fotografie? Jak je užívají? A jaké poznání jejich prostřednictvím mohou získat? Odpověď na poslední otázku hledáme v odlišení pozitivistické a postpozitivistické epistemické …viacAbstract:
The theme of the dissertaion is situated within the field of visual social sciences and deals with the epistemic possibilities and limits concerning the use of photographs in the empirical research. The aim of the dissertation is to propose answers for the following questions: Why do social scientists use photographs? How do they use them? And what kind of knowledge photographs can deliver? We are …viacKľúčové slová
fotografie technické obrazy vizuální sociální vědy sociologie vědy kontext zkoumání kontext vysvětlování dekontextualizace rekontextualizace pozitivismus postpozitivismus epistemická nejistota photography technical images visual social sciences sociology of science context of investigation context of explanation decontextualisation recontextualisation positivism postpositivism epistemic doubt
Jazyk práce: Czech
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 6. 12. 2010
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/u9gq8/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 7. 2. 2011
- Vedúci: PhDr. Jaromír Volek, Ph.D.
- Oponent: prof. PhDr. Jan Jirák, Ph.D., Mgr. Blahoslav Rozbořil, Ph.D.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studiíMasaryk University
Faculty of Social StudiesDoctoral programme / odbor:
Sociology (4-years) / Sociology
Práce na příbuzné téma
-
Evaluation of the Reliability of the Company and Suggestion of Optimal Way of Financing
Yimin Lu -
Text and images as persuasive instruments in advertising: a qualitative discourse analysis of the VW Beetle advertising campaign between the late 1950’s and the present time
Ivan Marousek -
Detection of Sub-Resolution Spots in Microscopy Images
Karel Štěpka