Porozumění čtenému textu u žáků třetích ročníků v jejich mateřském jazyce v ČR a Pensylvánii (na základě srovnávacího testu PSSA) – Mgr. Karolína BURIAN
Mgr. Karolína BURIAN
Diplomová práce
Porozumění čtenému textu u žáků třetích ročníků v jejich mateřském jazyce v ČR a Pensylvánii (na základě srovnávacího testu PSSA)
Understanding of reading text by third grades pupils in their mother tongue in the Czech republic and Pennsylvania (based on the comparative test PSSA)
Anotace:
Cílem diplomové práce je porovnat ročníků u žáků třetích ročníků porozumění jejich čtenému textu v jejich mateřském jazyce v České republice a Pensylvánii. Obsah teoretické části je věnován čtení a jeho metodám, čtenářské gramotnosti a jejímu rozvoji u žáků mladšího školního věku. Je představen také srovnávací test PSSA. V praktické části jsou srovnány výsledky čtenářské části testu v Pensylvánii s …víceAbstract:
The main aim of the thesis is to compare the third grades pupils in the understanding of reading text in their mother tongue in the Czech Republic and Pennsylvania. The theoretical part deals with reading and its methods, reading literacy and its development at younger school age pupils. It descirbes the PSSA comparison test. The practical part compares the results of the reading part of the test in …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 20. 10. 2022
Zveřejnit od: 31. 12. 2999
Obhajoba závěrečné práce
- Vedoucí: doc. PaedDr. Jaromíra Šindelářová, CSc.
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
BURIAN, Karolína. \textit{Porozumění čtenému textu u žáků třetích ročníků v jejich mateřském jazyce v ČR a Pensylvánii (na základě srovnávacího testu PSSA)}. Online. Diplomová práce. Ústí nad Labem: Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem, Pedagogická fakulta. 2022. Dostupné z: https://theses.cz/id/1wki83/.
Jak správně citovat práci
BURIAN, Karolína. Porozumění čtenému textu u žáků třetích ročníků v jejich mateřském jazyce v ČR a Pensylvánii (na základě srovnávacího testu PSSA). Ústí nad Labem, 2022. diplomová práce (Mgr.). UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM. Pedagogická fakulta
Plný text práce
Právo: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM, Pedagogická fakultaUNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM
Pedagogická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Učitelství pro základní školy / Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Práce na příbuzné téma
-
Rozvoj porozumění čtenému textu u žáků třetí třídy prvního stupně běžné základní školy
Pavel Svoboda -
Interference mezi auditivním kanálem informací a porozuměním textu
Pavel Janeček -
Porozumění čtenému textu u žáků se specificky narušeným vývojem řeči
Zuzana Brodcová -
Vliv e-čtení na vnímání textu
Tomáš Zima -
Porozumění čtenému textu u žáků mladšího školního věku s ohledem na jejich mentální vývoj.
Karolína ŠEBKOVÁ -
Vysokoškoláci s vrozenou a raně získanou vadou sluchu a jejich problémy s porozuměním čtenému odbornému textu
Lenka Tonarová -
Společné čtení textu z pohledu dítěte předškolního věku
Martina Boráková -
Ověřování úrovně čtení s porozuměním ve 3. ročníku ZŠ
Jitka Valkovičová