Kateřina ALBLOVÁ

Bachelor's thesis

Uplatnění popisného slohového postupu v textu ze začátku 16. století

Application of the descriptive stylistic procedure in the text from the beginning of the 16th century
Abstract:
Tato bakalářská práce zkoumá uplatnění jazykových prostředků typických pro popisný slohový postup v textech ze začátku 16. století. V teoretické části se věnována pozornost charakteristice popisného postupu a jazykovým prostředkům rozdělených na slovnědruhové a větněčlenské kritérium. Analýza byla provedena na základě textů z kuchařky z daného období a následné provedení excerpce. Poznatky jsou detailněji …more
Abstract:
This bachelor thesis examines the use of linguistic devices typical of the descriptive style in texts from the early 16th century. In the theoretical part, attention is paid to the characteristics of the descriptive procedure and linguistic devices divided into the word-species and sentence-segment criteria. The analysis was carried out on the basis of the texts from the cookbooks of the period and …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 7. 2024
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: Mgr. Martina Spěváčková, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

ALBLOVÁ, Kateřina. Uplatnění popisného slohového postupu v textu ze začátku 16. století. Plzeň, 2024. bakalářská práce (Bc.). ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI. Fakulta pedagogická

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI, Fakulta pedagogická
Vázaný výtisk práce naleznete v Univerzitní knihovně ZČU, více na http://www.knihovna.zcu.cz/kvalifikacni-prace/

University of West Bohemia

Faculty of Education

Bachelor programme / field:
Specialization in Pedagogy / Czech Language in Education