Masa-politika-média (N. Machiavelli, G.Le Bon, E.Canetti, N.Chomsky,..) – Mgr. Simona Veithová
Mgr. Simona Veithová
Bakalářská práce
Masa-politika-média (N. Machiavelli, G.Le Bon, E.Canetti, N.Chomsky,..)
mass-policy-media
Anotace:
Metodou analýzy textu vybraných autorů jsem se ve své práci pokusila zachytit vývoj davu, masy v průběhu 19. a 20. století. V 19. století mi byly podkladem myšlenky Gustava Le Bona, autora, který popisoval dav v průběhu Velké francouzské revoluce. Dav zkoumá z psychologické hlediska. Zajímají ho myšlenky, vlastnosti, ideje, které ovládají dav. Předkládá také obraz vůdce davu, řečníka, jenž dokáže plně …víceAbstract:
The current thesis deals with the psychology of the crowd and it´s development from the 19th century till now. In the course of time the crowd was analysed from different points of view. While in the 19th century was the mob´s behaviour described in terms of the French Revolution, writings from the 20th century are focused on the period of Nazism. Authors like Gustavo Le Bon of Elias Canetti deal not …víceKlíčová slova
Masa dav politika média manipulace moc veřejné mínění. Mass crowd policy manipulation authority voice.
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 30. 4. 2009
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/c67vi/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 15. 6. 2009
- Vedoucí: doc. PhDr. Marta Goňcová, CSc.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaBakalářský studijní program / obor:
Specializace v pedagogice / Základy společenských věd se zaměřením na vzdělávání
Práce na příbuzné téma
-
History of Performance Art in American context and its interpretation in Mass Media
Andrea HRABÁKOVÁ -
Vliv zpravodajství na veřejné mínění o psychickém zdraví
Kseniya Hardziyenka -
Masmédia a kultura. Jak česká média ovlivňují veřejné mínění a kulturní trendy.
Jiří Valášek -
Vliv médií na utváření veřejného mínění
Juraj Barťák -
Úloha médií v procesu tvorby veřejné politiky
Pavlína Jágrová -
Masa, dav a moc u G.Le Bona, E. Canettiho, G. H. Adlera
Michaela Boráňová -
NE-MOC
Kristýna TARKOTOVÁ -
Člověk a dav
Dana Bušova