Nation branding jako nástroj uplatnění soft power státu – Mgr. Adéla Hradilová
Mgr. Adéla Hradilová
Diplomová práce
Nation branding jako nástroj uplatnění soft power státu
Nation branding as an instrument of a state for successful exercise of soft power
Anotace:
Tato práce se zabývá teorií soft power Josepha Nye. Soft power je schopnost docílit toho, co chceme, prostřednictvím koopce a atraktivity spíše než využitím vojenského či ekonomického nátlaku. Podle Nye je vhodným nástrojem k uplatnění soft power veřejná diplomacie. Tato práce poukazuje na to, že vhodným nástrojem je rovněž nation branding, který může být efektivnější nástrojem než veřejná diplomacie …víceAbstract:
This thesis deals with Joseph Nye´s theory of soft power. Soft power is the ability to obtain what one wants through co-option and attraction rather than by military or economic coercion. According to Nye soft power can be successfully wielded by public diplomacy. This thesis shows that convenient instrument is also nation branding that can be even more effective than public diplomacy.
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 12. 12. 2011
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/a2vq9/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 11. 1. 2012
- Vedoucí: PhDr. Pavel Pšeja, Ph.D.
- Oponent: doc. Mgr. et Mgr. Oldřich Krpec, Ph.D.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studiíMasarykova univerzita
Fakulta sociálních studiíMagisterský studijní program / obor:
Mezinárodní teritoriální studia / Mezinárodní vztahy
Práce na příbuzné téma
-
Nation Brands Index - postavení České republiky
Johana Nádvorníková -
Nation branding a značka „Česká republika“
Michaela Haljuková -
Nation branding: Případová studie Nového Zélandu a Austrálie
Jiří Drozd -
Veřejná diplomacie: použití nástrojů digitální diplomacie na příkladu komunikace Izraele vůči Íránu
Dominika Bachmanová -
Veřejná diplomacie v podání malých států - komparace Kataru a Bahrajnu
Aleš KRAUS -
Kulturní diplomacie České republiky na příkladu činnosti Českého centra v New Yorku
Kristina Jochmannová -
Digitální diplomacie Evropské unie
Tomáš Červenka -
Veřejná diplomacie ČR a její uplatnění v česko-rakouských vztazích se zaměřením na krajany jako aktéry veřejné diplomacie
Ida Pětioká