Michal Pařízek

Master's thesis

Conversion Rate Optimization with A/B Testing

Optimalizace obchodní výkonnosti webu pomocí A/B testování
Abstract:
Cílem této diplomové práce je vysvětlit důležitost optimalizace obchodní výkonnosti webu na dnešním e-commerce trhu. Tento druh optimalizace, který si u nás lidé stále často pletou se známější optimalizací pro vyhledávače (SEO), se zaměřuje na web a jeho schopnost plnit obchodní cíle. Snahou optimalizace obchodní výkonnosti webu je zlepšit web (za přijatelné náklady) tak, aby co nejlépe plnil své cíle …more
Abstract:
The goal of this Master's thesis is to explain the importance of the Conversion Rate Optimization (CRO) at today's E-commerce market share. A lot of people in Czech Republic confuse this term with more popular and similar term: Search Engine Optimization (SEO). The CRO focuses on the particular website and its ability to meet the business goals. The goal of the CRO is to improve the website and its …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 2. 2010

Thesis defence

  • Date of defence: 10. 6. 2010
  • Supervisor: Ondřej Raška
  • Reader: Jan Tichý

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/21155