Zkušenosti se zaváděním formativního hodnocení v praxi na 2. stupni vybrané základní školy v hodinách českého jazyka – Bc. Simona Suchánková
Bc. Simona Suchánková
Master's thesis
Zkušenosti se zaváděním formativního hodnocení v praxi na 2. stupni vybrané základní školy v hodinách českého jazyka
Experience with the implementation of formative assessment in practice at the 2nd grade of a selected elementary school in Czech language classes
Abstract:
Diplomová práce se zabývá zkušenostmi studentky učitelství se zaváděním formativního hodnocení do výuky českého jazyka a literatury na 2. stupni vybrané základní školy v rámci pedagogické praxe. Teoretická část práce se zaměřuje nejprve na vymezení školního hodnocení obecně, jeho funkce a typy. Velká část teoretické části se věnuje právě formativnímu hodnocení, jeho vymezení i historii a popisuje klíčové …moreAbstract:
This diploma thesis deals with the experiences of a student teacher with the introduction of formative assessment into the teaching of Czech language and literature at the 2nd grade of a selected elementary school as part of pedagogical practice. The theoretical part of the thesis focuses on the definition of school evaluation in general, its functions and types. A large part of the theoretical part …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 4. 2024
Identifier:
https://is.muni.cz/th/ns17b/
Thesis defence
- Date of defence: 17. 6. 2024
- Supervisor: doc. Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.D.
- Reader: Mgr. Dana Veselá, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
SUCHÁNKOVÁ, Simona. \textit{Zkušenosti se zaváděním formativního hodnocení v praxi na 2. stupni vybrané základní školy v hodinách českého jazyka}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2024. Available from: https://theses.cz/id/1zvps9/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Lower Secondary School Teacher Training in Czech Language and Literature / Učitelství českého jazyka a literatury pro základní školy
Theses on a related topic
-
Formative Assessment in English Lessons in Practice - Benefits and caveats of formative assessment implementation
Lucie Novotná -
Formative assessment and job satisfaction: teachers' perspective
Oldřiška Buchanan -
Teachers‘ perceptions and uses of technology integration in formative assessment
Martina Dočekalová -
Peer Review of Written Assignments: Action Research at a Czech Upper Secondary School
Petra Vybíralová -
Fostering learner autonomy: action research
Ivana Juříková -
Action Research: Rethinking a B2 exam in English for Specific Purposes
Anna Bízková Doleželová -
Presenting Vocabulary Learning Strategies to Lower-Secondary School Learners – Action Research
Pavel Nikl -
Zlepšování vlastní výuky: akční výzkum se zaměřením na plánování výuky
Gabriela Havlínová