Storytelling as a teaching method in bilingual preschool education – Bc. Tereza BLAŽEJOVÁ
Bc. Tereza BLAŽEJOVÁ
Bachelor's thesis
Storytelling as a teaching method in bilingual preschool education
Storytelling as a teaching method in bilingual preschool education.
Abstract:
Teaching English in preschool education seems to be a very popular topic among public, but many kindergartens still struggle to find the way of teaching language to children of such young age. Based on theoretical knowledge and insights from practice, the aim of this bachelor thesis is to illustrate storytelling as an effective method of teaching English in bilingual preschool education. On the basis …moreAbstract:
Výuka angličtiny v předškolním vzdělávání se zdá být velmi populárním tématem, avšak mnoho mateřských škol stále neví, jak výuku takto malých dětí uchopit. Cílem této bakalářské práce je na základě teoretických poznatků a postřehů z praxe vykreslit storytelling jako efektivní metodu při výuce jazyků v bilingvním předškolním vzdělávání. Na základě výzkumného šetření, provedeného s učiteli v předškolním …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 6. 2022
Thesis defence
- Supervisor: Mgr. Jana Černá
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
BLAŽEJOVÁ, Tereza. \textit{Storytelling as a teaching method in bilingual preschool education}. Online. Bachelor's thesis. Olomouc: Palacký University Olomouc, Faculty of Education. 2022. Available from: https://theses.cz/id/20alxd/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
BLAŽEJOVÁ, Tereza. Storytelling as a teaching method in bilingual preschool education. Olomouc, 2022. bakalářská práce (Bc.). UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI. Pedagogická fakulta
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI, Pedagogická fakultaPalacký University Olomouc
Faculty of EducationBachelor programme / field:
English: teaching focus / English: teaching focus
Theses on a related topic
-
Výuka plavání v předškolním vzdělávání – osvojování si kompetencí ve vodním prostředí
Anežka Koláčková -
Využívání grafických příběhů v osvojování angličtiny v předškolním vzdělávání
Petra Vahalíková -
Využívání grafických příběhů v osvojování angličtiny jako cizího jazyka v předškolním vzdělávání
Petra Vahalíková -
Tvorba integrovaných tematických plánů pro předškolní vzdělávání s důrazem na pohybovou složku
Petra Lopourová -
Účinné postupy výuky anglického jazyka jako cizího jazyka pro předškolní děti
Barbora ČERNÁ -
Osvojování mateřského jazyka v kontextu výuky cizího jazyka v předškolním věku
Ludmila Bulínová -
Předškolní výuka anglického jazyka: Metoda Helen Doron
Hana Schejbalová -
Využívání grafických příběhů v osvojování angličtiny jako cizího jazyka v předškolním vzdělávání
Petra Vahalíková
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights