Individualismus a narcismus v mediální komunikaci na příkladu reklamní kampaně firmy Bernard – Bc. Irena Pohlová
Bc. Irena Pohlová
Master's thesis
Individualismus a narcismus v mediální komunikaci na příkladu reklamní kampaně firmy Bernard
Individualism and narcissism in media communication on the example of advertising campaign by Bernard
Abstract:
Diplomová práce se teoreticky i prakticky věnuje mediální komunikaci použité v reklamní kampani firmy Bernard. V teoretické části autorka vymezuje narcismus, individualismus, marketingovou komunikaci, budování značky, reklamní plakát jako nosné koncepty, skrze které jsou vybrané reklamní plakáty firmy Bernard analyzovány a interpretovány. Zasazuje tak celou práci do současného kulturního konceptu. …moreAbstract:
This diploma thesis deals in theoretical and practical way with the media communication used in campaign advertising by company Bernard. In the theoretical part author defines the narcissism, individualism, marketing communication, brand building, advertising poster as the supporting concepts for analysis and interpretation of posters advertising company Bernard. Author puts the work into a contemporary …moreKeywords
Narcismus individualismus mediální komunikace budování značky mediální produkty reklama reklamní kampaně reklamní plakáty billboardy Rodinný pivovar Bernard „Svět se zbláznil“ „Pivo jako šperk“ „S čistou hlavou“ „Nejlepší černoch je Bernard z Humpolce semiotická analýza naratologická analýza hloubkový rozhovor rozhovor pomocí návodu analytická práce narcissism individualism media communication branding media products advertising advertising campaigns posters advertising billboards Bernard Family Brewery “The world is crazy” “Beer as jewel” “With a clear head” “The best black main is Bernard from Humpolec” semiotic analysis narratological analysis interview with instructions analytic thesis
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 23. 5. 2012
Identifier:
https://is.muni.cz/th/heupv/
Thesis defence
- Date of defence: 27. 6. 2012
- Supervisor: prof. PhDr. Jiří Pavelka, CSc.
- Reader: doc. Mgr. Jakub Macek, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
POHLOVÁ, Irena. \textit{Individualismus a narcismus v mediální komunikaci na příkladu reklamní kampaně firmy Bernard}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Social Studies. 2012. Available from: https://theses.cz/id/20vhm7/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studiíMasaryk University
Faculty of Social StudiesMaster programme / field:
Media and Communication Studies / Media Studies and Journalism
Theses on a related topic
-
Bernard DeVoto´s Across the Wide Missouri in Czech Translation
Pavlína BAROŠOVÁ -
Bernard Malamud's Short Stories in Czech Translations
Veronika MAMULOVÁ -
Finanční analýza Rodinný pivovar Bernard, a.s.
Josef Dlabola -
Finanční analýza pro Rodinný pivovar BERNARD a. s.
Karolína Frýdlová -
Strategická analýza společnosti Rodinný pivovar Bernard, a. s.
Monika Hrabáková -
Finanční analýza firmy Rodinný pivovar Bernard, a.s.
Pavla Kousalová -
Finanční analýza podniku Rodinný pivovar BERNARD a. s.
Petr Polách -
Finanční analýza za účelem ocenění společnosti Rodinný pivovar BERNARD, a.s.
Aleksandre Petriashvili