Silvie ŠREMEROVÁ

Bachelor's thesis

Pozice předčítání v prostředí mateřské školy

The position of reading in the nursery school environment
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá pozicí předčítání v mateřské škole, vlivem předčítání v domácím prostředí a v mateřské škole na rozvoj celé osobnosti dítěte a zvláště pak čtenářské gramotnosti. Uvádí periodizaci dětského věku, postavení předčítání v RVP PV, literární kompetence učitelky MŠ a zdůrazňuje význam předčtenářských dovedností, které je potřeba systematicky rozvíjet. Praktická část srovnává prostředí …more
Abstract:
Bachelor?s thesis deals with the position of pre-reading in pre-school, the impact of pre-reading in domestic environment and pre-school and development of children?s personality, and primarily the guidance to full reading literacy. It contains periodization of childhood, position of pre-reading in framework education programme for elementary education, literary competence of teacher in pre-school …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 2. 4. 2015
Accessible from:: 2. 4. 2015

Thesis defence

  • Date of defence: 7. 5. 2015
  • Supervisor: doc. PhDr. Radana Metelková Svobodová, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

ŠREMEROVÁ, Silvie. Pozice předčítání v prostředí mateřské školy. Ostrava, 2015. bakalářská práce (Bc.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 2.4.2015

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 2. 4. 2015 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ, Pedagogická fakulta