Marie PETROŠOVÁ

Bachelor's thesis

Situační učení založené na vytváření situací učitelkou v mateřské škole

Situation teaching based formation Situation Teacher in the Kindergarten
Abstract:
Prezentovaná práce pojednává o významném vlivu prožívání situací při utváření zkušeností a učení dítěte. Prožívání dítěte je individuální a učitelka mateřské školy navozuje takové prostředí, aby dítě mohlo plně vzniklé situace prožívat. V situačním učení je využíváno předchozích zkušeností dítěte a důraz je kladen na zážitek, prostřednictvím kterého dítě získává zkušenosti nové. Pokud chce učitelka …more
Abstract:
The presented work deals with significant influence of experiencing of situations in shaping the experience and learning of a child. Experiencing of the child is individual and a kindergarten teacher creates such an environment that the child could fully experiences newly-emerged situation. In situation learning the previous experience of the child is used and the emphasis is put on the experience …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 19. 3. 2014
Accessible from:: 19. 3. 2014

Thesis defence

  • Supervisor: Mgr. Alexandra Tomášová

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

PETROŠOVÁ, Marie. Situační učení založené na vytváření situací učitelkou v mateřské škole. Ostrava, 2014. bakalářská práce (Bc.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 19.3.2014

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 19. 3. 2014 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ, Pedagogická fakulta