Bc. Ivana Ondrejová

Master's thesis

Persvazivní prostředky ve vybraném typu textů

Persuasive means in a selected type of texts
Abstract:
This Master´s thesis deals with an issue of usage of persuasive means in selected types of texts. These texts specifically represent advertising texts that occur in travel catalogues of Slovak travel agencies. Also, they explicitly aim at a propagation of chosen holiday destinations. An important goal of this thesis is to explain a concept of advertising from two perspectives, a marketing one, and …more
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá problematikou využití persvazivních prostředků ve vybraném typu textů. Konkrétně se jedná o reklamní texty v katalozích slovenských cestovních kanceláří, které jsou zaměřené na propagaci dovolenkových destinací. Důležitým úkolem této práce je definování pojmu reklama, a to jak z hlediska marketingového, tak i z hlediska lingvistického. Charakteristika všech funkcí reklamy …more
 
 
Language used: Slovak
Date on which the thesis was submitted / produced: 2. 7. 2019

Thesis defence

  • Date of defence: 11. 9. 2019
  • Supervisor: prof. PhDr. Marie Krčmová, CSc.
  • Reader: PhDr. Michal Křístek, M.Phil.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta