BcA. Ellen Velíšková

Master's thesis

Barokní taneční formy z pohledu hráče na klávesové nástroje

Baroque Dance Forms from a Keyboard's Player Perspective
Abstract:
Anotace Diplomová práce „Barokní taneční formy z pohledu hráče na klávesové nástroje“ pojednává o stěžejních hudebně − tanečních formách, které byly užívané a oblíbené v době baroka mezi lety 1650 − 1750. Práce se věnuje šestnácti stěžejním tancům, které jsou za sebou abecedně řazeny do jednotlivých kapitol. U každého tance je rozepsán historický původ a vývoj formy, choreografie a užití, hudební aspekty …more
Abstract:
Annotation The thesis “Baroque Dance Forms from a Keyboard´s Player Perspective” deals with principal music dance forms which were common and popular in the Baroque Era from 1650 to 1750. The thesis examines sixteen major types of dance listed in alphabetical order and discussed in separate chapters. Analysis of each type of dance is focused on historical origin and evolution of the form, musical aspects …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2015

Thesis defence

  • Date of defence: 16. 6. 2015
  • Supervisor: prof. Barbara Maria Willi, Ph.D.
  • Reader: MgA. Ilona Růčková, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Janáčkova akademie múzických umění v Brně, Hudební fakulta
https://is.jamu.cz/th/ffapi/

Janáček Academy of Music and Performing Arts in Brno

Faculty of Music

Master programme / field:
Art of Music / Harpsichord Playing