Mgr. Petr Sýkora
Master's thesis
Srovnávací reklama v USA
Comparative Advertising in USA
Abstract:
Diplomová práce se zabývá problematikou srovnávací reklamy ve Spojených státech amerických, mapuje vývoj právní úpravy, přibližuje jednotlivé úrovně regulace (samoregulace, státní a federální regulace) a na příkladu několika soudních sporů demonstruje postoj amerického práva k problematice srovnávací reklamy. Následně se zabývá evropskou úpravou, nejprve ukazuje jaká byla úprava v některých zemích …moreAbstract:
Thesis is focused on comparative advertising in the United States, describes the development of legislation, different levels of regulation (selfregulation, state and federal regulations) and on the example of several lawsuits demonstrates the approach of American law on the issue of comparative advertising. After that it describes regulation of comparative advertising in the European Union and in …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 6. 2010
Identifier:
https://is.muni.cz/th/ha36q/
Thesis defence
- Date of defence: 7. 9. 2010
- Supervisor: doc. JUDr. Josef Kotásek, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Právnická fakultaMasaryk University
Faculty of LawMaster programme / field:
Law and Legal Science / Law
Theses on a related topic
-
Trademark infringement and secondary liability for counterfeit goods with the special focus on the fashion trade in online market places
Ekaterina KAPUSTINA -
Klamavá reklama a její etické aspekty
Jiři Valeš -
Reklama - právní úprava a samoregulace v ČR a SR
Alena Bláhová -
Reklama na potraviny a její právní aspekty
Zdeněk Makovec