Adam Němeček
Bachelor's thesis
Using podcasts to promote brands
Používání podcastů k propagaci značek
Abstract:
Tato disertační práce si klade za cíl prozkoumat účinnost podcastingu jako marketingového nástroje pro cílení na osoby ve věku 18–24 let a 25–35 let. Výzkumná otázka se zaměřuje na to, jak lze podcasting účinně využít a jaké strategie lze implementovat k zvýšení efektivity. K tomuto účelu byla použita kvantitativní online dotazníková metoda k získání dat od 90 náhodných respondentů. Pro analýzu dat …moreAbstract:
This thesis aims to explore the effectiveness of podcasting as a marketing platform to target individuals aged 18–24 and 25–35. The research question focuses on how podcasting can be effectively utilised, and what strategies can be implemented to increase efficiency. A quantitative online questionnaire was used to collect data from 90 random respondents. Descriptive statistics were used to analyse …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 4. 2023
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/89274
Thesis defence
- Date of defence: 6. 6. 2023
- Supervisor: Tomáš Sadílek
- Reader: Radek Čajka
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/89274
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme:
International Business
Theses on a related topic
-
Internet Marketing
Martina Polková -
Jak pandemie COVID-19 proměnila online marketing rapových umělců v České republice?
Andrej Filous -
Marketingová komunikační platforma společnosti AR auto
Nikola Burdychová