Bc. Lenka Adámková

Master's thesis

Gender in Advertising

Gender in Advertising
Abstract:
Předkládaná diplomová práce se zabývá genderem v současné tištěné reklamě. Cílem mé práce je vyhodnotit prvky genderu v korpusu 60 reklam, které byly vybrané ze tří typů časopisů: lifestylové časopisy pro muže, lifestylové časopisy pro ženy a časopisy se specifickým zaměřením, určené pro ženy i muže. Samotná analýza je rozdělená na dvě části. V prvé se zabývám reklamami dle kategorie inzerovaného produktu …more
Abstract:
The present diploma thesis deals with the gender aspect of present-day advertising. The aim of my thesis is to evaluate the elements of gender in a corpus of sixty advertisements which have been collected from three types of magazines: glossy magazines aimed at men, glossy magazines aimed at women, and non-gender specific interest magazines. The analysis is divided into two parts. In the first, I analyse …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 7. 5. 2012

Thesis defence

  • Date of defence: 12. 6. 2012
  • Supervisor: prof. PhDr. Ludmila Urbanová, CSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta