Návrh implementace prvků gamifikace do předmětu Kreativní práce s informacemi – Mgr. Michal Létal
Mgr. Michal Létal
Bachelor's thesis
Návrh implementace prvků gamifikace do předmětu Kreativní práce s informacemi
A proposition of implementation gamification elements to the course Creative Work with Information
Abstract:
Tato bakalářská práce se zaměřuje na gamifikaci, zejména pak na gamifikaci ve vzdělávání. Je rozdělena do dvou částí. První část je teoretická a snaží se objasnit pojem gamifikace a jeho pozadí. Jsou zmíněna rizika gamifikace, rozdíly mezi hrami a gamifikací a je uvedeno několik příkladů gamifikace ve vzdělávání. Druhá část je praktická a popisuje proces návrhu vhodných gamifikačních prvků do předmětu …moreAbstract:
This bachelor thesis is focused on gamification especially then on gamification of education. It is divided into two parts. The first is theoretical and tries to enlighten the concept of gamification and its background. The risks of gamification and differences between games and gamification are mentioned and some examples of gamification in education are presented. The second part is practical and …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 5. 2014
Identifier:
https://is.muni.cz/th/h731b/
Thesis defence
- Date of defence: 9. 6. 2014
- Supervisor: Mgr. et Mgr. Dagmar Chytková
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
Information and Library Studies / Information and Library Studies
Theses on a related topic
-
Gamification and Student Motivation in English Learning
Andrea Poláčková -
Anglicisms in the Language of Czech Players of Role-playing Games/Anglicismy v jazyce českých hráčů internetových her
Petr SÁDLO -
Komunikace společnosti Riot Games směrem k hráčům
Michaela Bačová -
Režie inscenace hry Samuela Becketta Konec hry
Adam Steinbauer -
Zpracování hry s adaptivním zvukem na základě analýzy hry Kingdom Come: Deliverence
Patrik Bartošík -
Obhajoba absolvenské role: Clov ze hry Konec hry
Ondřej Kolín -
Netradiční hry a méně známé sportovní hry na středních školách
Antonín Zderčík -
Vývoj metodiky flétnové hry ve 20. století a její aplikace na současné metodické směry flétnové hry
Kristina Vaculová