Veronika DAŇKOVÁ

Bachelor's thesis

Uplatnění principu názornosti při přípravě učebního textu z psychologie

Employment of illustration when creating a psychology study text
Abstract:
Učení z textu je a zřejmě i v budoucnu bude jedním z nejdůležitějších druhů učení. Většina textů, z nichž se člověk učí má nejméně dvě stránky ? verbální a nonverbální, tj. obrazovou. Zatímco slovní učení je předmětem zkoumání psychologů a pedagogů již téměř 100 let, zkoumání učení se obrazovému materiálu je teprve v počátcích. Z hlediska výzkumu je také neverbální, tj. obrazová stránka textu obtížněji …more
Abstract:
Learning from a text is and in future probably will be one of the most important learning styles. The majority of texts a person is learning from have at least two aspects ? a verbal one and a non-verbal one, i.e. pictorial. Psychologists and teachers have been researching verbal learning for almost 100 years, whereas few research on obtaining knowledge from pictorial materials have been conducted …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 4. 2012
Accessible from:: 20. 4. 2012

Thesis defence

  • Supervisor: doc. PhDr. František Vízdal, CSc.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

DAŇKOVÁ, Veronika. Uplatnění principu názornosti při přípravě učebního textu z psychologie. Brno, 2012. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 20.4.2012

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 20. 4. 2012 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií
Plny text prace je k dispozici v elektronicke podobe

Tomas Bata University in Zlín

Faculty of Humanities

Bachelor programme / field:
Specialization in pedagogy / Social pedagogy