Náborový proces mezinárodních firem ve světle národních kultur: Francie a Česká republika – Magda Bočanová
Magda Bočanová
Master's thesis
Náborový proces mezinárodních firem ve světle národních kultur: Francie a Česká republika
Recruitment process of international companies in the light of national cultures: France and the Czech Republic
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá analýzou a popisem kulturních odlišností mezi Francií a Českou republikou v návaznosti na náborové procesy mezinárodních firem působících v těchto zemích. Práce je rozdělena do dvou hlavních častí, teoretické a praktické. Teoretická část je věnována základní terminologii v oblastech řízení lidských zdrojů a kulturních specifik. Definuje pojmy a postupy náborového procesu …moreAbstract:
This diploma thesis is dedicated to analyze and describe cultural differences between France and the Czech Republic in connection with recruitment processes of international companies operating in these countries. The thesis is divided into two main parts, the theoretical part and the practical part. The theoretical part involves the basic terminology in the field of human resource management and cultural …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 6. 2016
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/69405
Thesis defence
- Date of defence: 1. 6. 2017
- Supervisor: Eva Kašparová
- Reader: Eva Kubernátová
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
BOČANOVÁ, Magda. \textit{Náborový proces mezinárodních firem ve světle národních kultur: Francie a~Česká republika}. Online. Master's thesis. Praha: University of Economics, Prague. 2016. Available from: https://theses.cz/id/2c7cep/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/69405
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod
Theses on a related topic
-
Principy rozvoje mezinárodního hotelového řetězce na příkladu řetězce Marriott International
Anastasiia Dovgaleva -
Developing an International Manager
Lucie Vršovská -
Corporate Social Responsibility as a Competitive Advantage for International Companies
Markéta Dlouhá -
Service Quality in the International Context
Nikola Kopšová -
Cross-cultural Adaptation of Digital Marketing Communications of International FMCG Companies in CEE
Egor Demtsev -
Získávání a výběr manažerů mezinárodní poradenskou společností HILL International, Ltd
Veronika Filipová -
Motivation and job attitudes in the Workplace - Cultural differences between Czech and Russian employees
Daniil Zheludkov -
Analysis of the Relationship between R&D and Company Performance
Nadine Weber