Segmentace klientů v neživotním pojištění – Bc. Karol Jurík
Bc. Karol Jurík
Diplomová práce
Segmentace klientů v neživotním pojištění
Client segmentation in non-life insurance
Abstract:
The diploma thesis refers to client segmentation in non-life insurance. The segmentation of clients into risk groups is an important part of creating a tariff structure for an insurance company. In the diploma thesis, clients are segmented based on their expected annual frequency of claims. Generalized linear models and gradient boosting models are used to estimate the annual frequency of claims. The …víceAbstract:
Diplomová práca je zameraná na segmentáciu klientov v neživotnom poistení. Segmentácia klientov do rizikových skupín je dôležitou súčasťou tvorby tarifnej štruktúry poisťovne. V diplomovej práci je vykonaná segmentácia klientov na základe očakávanej ročnej frekvencie nehodovosti. K odhadu ročnej frekvencie nehodovosti sú použité zovšeobecnené lineárne modely, a takisto gradient boosting modely. V práci …víceKlíčová slova
segmentácia klientov neživotné poistenie frekvencia nehodovosti zovšeobecnené lineárne modely Poissonov model negatívne binomický model gradient boosting modely vysvetľovacie techniky Shapleyho hodnoty client segmentation non-life insurance claim frequency generalized linear models Poisson model negative binomial model gradient boosting models explanatory techniques Shapley values
Jazyk práce: slovenština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 10. 5. 2023
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/pnb4p/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 20. 6. 2023
- Vedoucí: Mgr. Silvie Zlatošová, Ph.D.
- Oponent: doc. RNDr. Martin Kolář, Ph.D.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Přírodovědecká fakultaMasarykova univerzita
Přírodovědecká fakultaMagisterský studijní program / obor:
Aplikovaná matematika / Finanční a pojistná matematika
Práce na příbuzné téma
-
Zobecněné aditivní modely v jazyce R
Matej Vojvoda -
Kolektivní model rizika v neživotním pojištění
Ondřej Vévoda -
Gradient Boosting Machine and Artificial Neural Networks in R and H2O
Juraj Sabo -
Segmentácia klientov vybranej finančnej inštitúcie
Radoslava Hronská -
Segmentácia klientov banky
Tomáš Pintér -
Segmentácia klientov v bankových inštitúciách
Agnesa Gocníková -
Empatia a získavanie klientov banky
Lucia Suchanová -
Starostlivosť o afluentných klientov v komerčnej banke
Marián Murga