Edmund Campion o vzdělání, rétorice a jeho drama Ambrosia – Mgr. Petr Polehla, Ph.D.
Mgr. Petr Polehla, Ph.D.
Doctoral thesis
Edmund Campion o vzdělání, rétorice a jeho drama Ambrosia
Edmund Campion on Education, Rhetorics and his Drama Ambrosia
Anotácia:
Tato práce si klade za cíl popsat tvůrčí principy, zdroje a cíle jezuitského divadla, a to zejména na příkladu anglického, v Čechách a na Moravě působícího jezuity, mučedníka, vynikajícího rétora a vzdělance, ale také básníka a dramatika, Edmunda Campiona (Kampiána; 1540-1581). Ústředním bodem práce je Campionova dramatická činnost. Z důvodu souvislostí řádového divadla s pedagogickým působením jezuitů …viacAbstract:
The goal of this thesis is to describe creative principles, sources and goals of the Jesuit theatre, especially on the example of the English Jesuit Edmund Campion (1540-1581), not only the martyr, outstanding rhetor and intellectual, but also the poet and playwright, working in Bohemia and Moravia. The main topic of the thesis is Campion´s dramatic activity. Because of the close relations of the order …viac
Jazyk práce: Czech
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 21. 4. 2009
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/ynpuc/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 6. 10. 2009
- Vedúci: prof. PhDr. Petr Osolsobě, Ph.D.
- Oponent: Mgr. Vladimír Maňas, Ph.D., doc. PhDr. Stanislav Bohadlo, CSc.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsDoctoral programme / odbor:
General Theory and History of Arts and Culture (4-years) / Aesthetics
Práce na příbuzné téma
-
Ritualizované chování dětí předškolního věku v procesu sociálního učení: Výzkum v mateřských školách Plzeňského kraje. Klíčová slova (Key Words): Ritual, Ritualized Behavior, Social Learning, Evolution, Evolutionary Perspective, Imitation as a Form of Social Learning
Ilona KAŠOVÁ -
Drama and Drama Techniques in the Context of Teaching English to Adults
Jana Hrdličková -
The Influence of Drama Techniques on pupils with ADHD in English Lessons
Victoria Spaulding -
Televizní seriály pro dospívající: Teen drama jako mezinárodní fenomén a jeho podoby v České republice
Anežka Malčíková -
Teaching English to High School Students through Structured Drama
Renáta Ježová -
Incorporating drama into foreign language teaching
Aneta Tomšíková -
The Topic of Resistance in/within Contemporary British Drama Using Memory
Salim .