École et familles sur un même "terrain" d’entente (traduction et analyse stylistique, syntaxique, lexicale) – Ing. Dagmar Smejkalová
Ing. Dagmar Smejkalová
Bachelor's thesis
École et familles sur un même "terrain" d’entente (traduction et analyse stylistique, syntaxique, lexicale)
School and families in the same "land" of interest (translation and stylistic, syntactic, lexical analysis)
Abstract:
This bachelor thesis consists of the translation and the analyses of the French article concerning gipsy education in France „École et familles sur un même “terrain” d’entente“ which was printed in magazine Études tsiganes in 2005. The aim of this translation was to create a readable Czech text which follows the rules of Czech syntax with respect to the preservation of the meaning and style of the …moreAbstract:
Tato bakalářská diplomová práce je překladem a následnými analýzami francouzsky psaného článku o vzdělávání kočovných Romů ve Francii „Écoles et familles sur un même “terrain” d’entente“ který byl publikován v časopisu Études tsiganes v roce 2005. Při překládání bylo cílem vytvořit čtivý český text, který respektuje zákony české syntaxe a který součsně zachovává smysl a ráz původního francouzského …more
Language used: French
Date on which the thesis was submitted / produced: 11. 5. 2009
Identifier:
https://is.muni.cz/th/ma5xz/
Thesis defence
- Date of defence: 10. 9. 2009
- Supervisor: Mgr. Barbora Antonová
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
SMEJKALOVÁ, Dagmar. \textit{École et familles sur un même ''terrain'' d’entente (traduction et analyse stylistique, syntaxique, lexicale)}. Online. Bachelor's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Arts. 2009. Available from: https://theses.cz/id/2dtf3a/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
Philology / French Language and Literature
Theses on a related topic
-
Representation of Ethnic Minorities of Anglophone Countries in Selected ELT Textbooks Used in Czech Grammar Schools
Eliška Bencová -
Vzdělávání zvláštních sociálních skupin (minorit, znevýhodněných a skupin ohrožených sociální exkluzí)
Jakub Kovář -
Vzdělávání zvláštních sociálních skupin (minorit, znevýhodněných a skupin ohrožených sociální exkluzí)
Jakub Kovář -
Inkluze a socializace dětí z etnických minorit na vybrané základní škole
Aneta Bártová -
Ethnic minority education in the United Kingdom and comparison with the Czech Republic
Veronika Jelenková -
The Research on Tibetan Students' English Metalinguistic Awareness in the Context of Tibetan-Chinese Bilingual Education
Chuan WANG -
Mobile Apps und das Lernen der deutschen Sprache in der Grundschule
Markéta Taláková -
Der Tod als ein emotionales Phänomen am Beispiel der literarischen Werke Der Tod in Venedig, Der Tod in Rom literárních děl Der Tod in Venedig, Der Tod in Rom
Silvie HERKOVÁ