Markéta Svobodová

Bachelor's thesis

Vliv e-mail marketingu na nákupní chování generace Z

The impact of e-mail marketing on the buying behaviour of Generation Z
Abstract:
Svobodová, M. Vliv e-mail marketingu na nákupní chování generace Z. Bakalářská práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2024. Bakalářská práce se zabývá personalizovaným e-mail marketingem a jeho vlivem na nákupní chování generace Z. Prostřednictvím vnitrosubjektového experimentu bylo testováno, zda personalizované e-maily přinášejí vyšší míru otevření a konverze než generické e-maily. Výsledky …more
Abstract:
The bachelor thesis deals with personalized e-mail marketing and its influence on the buying behaviour of Generation Z. Through an within-subject experi-ment, it was tested whether personalized emails yield higher open and conversion rates than generic emails. The results suggest that personalization can improve the success of email marketing campaigns targeting Generation Z.
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 12. 5. 2024

Thesis defence

  • Supervisor: doc. Ing. František Dařena, Ph.D.
  • Reader: Jana Turčínková, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Mendelova univerzita v Brně, Provozně ekonomická fakulta