Kontrola a hodnocení žákova výkonu ve výuce německého jazyka – práce s chybným výkonem – Bc. Iveta Bláhová
Bc. Iveta Bláhová
Master's thesis
Kontrola a hodnocení žákova výkonu ve výuce německého jazyka – práce s chybným výkonem
Check and Assessment of Pupil's Performance in German Language Classes – Work on Incorrect Performance
Abstract:
Anotace: Diplomová práce se zabývá problematikou kontroly a hodnocení žákova školního výkonu ve výuce německého jazyka, jakým způsobem učitel prověřuje znalosti a dovednosti žáků v hodinách německého jazyka a jak pracuje při nápravě žákovských chyb. V teoretické části jsou uvedeny funkce a zásady kontroly a hodnocení. Je uvedeno i sebehodnocení žáků. Dále je vypracován přehled jednotlivých modelových …moreAbstract:
Abstract: The thesis deals with the issue of check and assessment of pupils´ performance in German language classes, how teachers examine pupils´ knowledge and skills in German language lessons and how teachers work on correcting pupils´ mistakes. The theoretical part contains the functions and principles of check and assessment including the pupils´ self-evaluation. Furthermore, it summarises the …moreKeywords
Klíčová slova hodnocení klasifikace sebehodnocení jazykové portfolio formy kontroly výkonů příprava žáků zadávání úloh úspěch příčiny neúspěchu jazykové chyby chybný výkon písemný projev jazykový test porozumění slyšenému textu porozumění čtenému textu poruchy učení jazykové dovednosti jazykové kompetence jazykové prostředky Keywords Evaluation marking self-evaluation language portfolio forms of performance check pupils´ preparation task assignment success causes of failure language mistakes incorrect performance writing language test listening comprehension reading comprehension learning disorders language skills language competences language tools Klíčová slova porozumění čtenKeywords
ému textu poruchy učení jazykové dovednosti jazykové kompetence jazykové prostředky Keywords Evaluation marking self-evaluation language portfolio forms of performance check pupils´ preparation task assignment success causes of failure language mistakes incorrect performance writing language test listening comprehension reading comprehension learning disorders language skills language competences language tools Klíčová slova hodnocení klasifikace sebehodnocení jazykové portfolio formy kontroly výkonů příprava žáků zadávání úloh úspěch příčiny neúspěchu jazykové chyby chybný výkon písemný projev jazykový test porozumění slyšenému textu porozumění čtenému textu language tools Klíčová slova česky pupils´preparation likstening comprehension language tools
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 10. 12. 2012
Identifier:
https://is.muni.cz/th/fjsup/
Thesis defence
- Date of defence: 4. 2. 2013
- Supervisor: Mgr. Radek Pospíšil
- Reader: Mgr. Jana Krátká, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
BLÁHOVÁ, Iveta. \textit{Kontrola a hodnocení žákova výkonu ve výuce německého jazyka – práce s chybným výkonem}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2012. Available from: https://theses.cz/id/2ec9g0/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary and Lower Secondary Schools / Lower Secondary and Language School Teacher Training in German Language
Theses on a related topic
-
Jazykové prostředky v díle Josefa Lady se zřetelem k výrazům typickým pro tzv. „mluvenostní stylizace“
Lucie Šimková -
Effective Forms of Motivation, their Importance and Influence on the Work Performance of the Company's Employees
Aidar Kenzhebayev -
Effective Forms of Motivation, their Importance, and Influence on the work performance of the Companies' Employees
Gulsum Valizada -
Rozvoj porozumění čtenému textu u žáků třetí třídy prvního stupně běžné základní školy
Pavel Svoboda -
Interference mezi auditivním kanálem informací a porozuměním textu
Pavel Janeček -
Porozumění čtenému textu u žáků třetích ročníků v jejich mateřském jazyce v ČR a Pensylvánii (na základě srovnávacího testu PSSA)
Karolína BURIAN -
Porozumění čtenému textu u žáků se specificky narušeným vývojem řeči
Zuzana Brodcová -
Vliv e-čtení na vnímání textu
Tomáš Zima