Konflikty mezi rodiči a psychosomatické stesky adolescentů v souvislosti s jejich sebehodnocením – Bc. et Bc. Zuzana Tomášková
Bc. et Bc. Zuzana Tomášková
Master's thesis
Konflikty mezi rodiči a psychosomatické stesky adolescentů v souvislosti s jejich sebehodnocením
Interparental Conflicts and Psychosomatic Complaints of Adolescents in Relation to Their Self-esteem.
Abstract:
Záměrem výzkumu bylo ověřit, jaký je vztah mezi subjektivně vnímaným rodičovským konfliktem adolescenty, jejich sebehodnocením a psychosomatickými stesky. Konkrétně se studie zaměřuje na mediační účinek sebehodnocení na vztah mezi subjektivně vnímanými rodičovskými konflikty adolescenty a jejich psychosomatickými stesky. Pozornost je také věnována moderačnímu vlivu pohlaví na vztahy mezi třemi zkoumanými …moreAbstract:
The aim of the research was to examine relationship between adolescents´ perception of interparental conflicts, their self-esteem and their psychosomatic complaints. Particularly, the study focuses on the mediation effect of self-esteem on the relations between adolescents´perception of interparental conflicts and their psychosomatic complaints. Attention is also paid to a moderatory effect of adolescents …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 5. 2017
Identifier:
https://is.muni.cz/th/g4r5w/
Thesis defence
- Date of defence: 19. 6. 2017
- Supervisor: doc. Mgr. Lenka Lacinová, Ph.D.
- Reader: Bc. Olga Vlachynská
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
TOMÁŠKOVÁ, Zuzana. \textit{Konflikty mezi rodiči a psychosomatické stesky adolescentů v souvislosti s jejich sebehodnocením}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Social Studies. 2017. Available from: https://theses.cz/id/2f50kc/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studiíMasaryk University
Faculty of Social StudiesMaster programme / field:
Psychology / Psychology