Teaching English Pronunciation to Young Learners - Focus on Accuracy – Adéla Králová
Adéla Králová
Master's thesis
Teaching English Pronunciation to Young Learners - Focus on Accuracy
Teaching English Pronunciation to Young Learners - Focus on Accuracy
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá zvukovou podobou a osvojením anglického jazyka se zaměřením na přesnost u žáků mladšího školního věku. Hlavní zřetel je kladen na žáky ve věku od osmi do jedenácti let navštěvující třetí, čtvrté a páté ročníky základních škol. V teoretické části, autorka nejdříve představuje základní charakteristiky anglické výslovnosti. Poté je definován termín ?žák mladšího školního …viacAbstract:
This thesis deals with the issue of teaching English pronunciation to young learners with the focus on accuracy. The stress is put on the pupils at the age from eight to eleven attending the third, fourth and fifth grades of a primary school. In the theoretical part, basic characteristics of English pronunciation are introduced. Then, the author of this thesis defines the term young learners and states …viac
Jazyk práce: English
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 24. 11. 2011
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 25. 1. 2012
- Vedúci: PaedDr. Monika Černá, Ph.D.
Citační záznam
Jak správně citovat práci
Králová, Adéla. Teaching English Pronunciation to Young Learners - Focus on Accuracy. Pardubice, 2011. diplomová práce (Mgr.). Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- nikomu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Univerzita Pardubice, Fakulta filozofickáUniversity of Pardubice
Faculty of Arts and PhilosophyMaster programme / odbor:
Teacher Education for Lower Secondary Schools / English Language Teacher Education
Práce na příbuzné téma
-
Improving Young Learners‘ English pronunciation in primary education
Rozalie Chromčáková -
Teaching English to Young Learners: Looking at Pronunciation
Mojmír Houdek -
Teaching pronunciation to young learners
Michaela Homolová -
A Methodological Handbook of Pronunciation for Teachers of English and with a Focus on Young Learners
Barbora Váchová