Audio-Visual Aids Aimed at Grammar Teaching in an EFL Classroom – Bc. Karin Horáková
Bc. Karin Horáková
Master's thesis
Audio-Visual Aids Aimed at Grammar Teaching in an EFL Classroom
Audio-Visual Aids Aimed at Grammar Teaching in an EFL Classroom
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá použitím audio-vizuálních prostředků při procvičování gramatiky. Cílem diplomové práce je zjistit, zda audio-vizuální prostředky motivují žáky k učení a zda je jejich použití efektivní. Diplomová práce je rozdělena na dvě části. V teoretické části se práce věnuje definici gramatiky, její roli ve výuce a také organizaci vyučování gramatiky ve školách. Práce popisuje různé …moreAbstract:
This master’s thesis deals with the use of audio-visual aids in grammar practice. The aim of the thesis is to find out whether audio-visual aids motivate learners to learn better and if their use is effective. The thesis is divided into two parts. The theoretical part deals with the definition of grammar, grammar’s role in teaching and with the organization of grammar teaching. Furthermore, audio-visual …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 4. 2021
Identifier:
https://is.muni.cz/th/ynd26/
Thesis defence
- Date of defence: 22. 6. 2021
- Supervisor: Mgr. Bc. Michaela Sojková Šamalová, Ph.D.
- Reader: Mgr. Filip Pultar
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Lower Secondary School English Language Teacher Training / Lower Secondary School English Language Teacher Training
Theses on a related topic
-
Teaching Grammar in Online Classes Without a Coursebook
Marek Teper -
Využití videa ve výuce matematiky na 1. stupni základní školy
Kamila MŽOURKOVÁ -
Video as a Motivational Factor in Teaching and Learning English
Zuzana Bzonková -
Využití videozáznamů ve výuce chemického názvosloví anorganických sloučenin s přihlédnutím k potřebám žáků s dyslexií
Lucie Měcháčková -
Online výuka žáků 1. stupně z pohledu žáků, třídního učitele a rodičů
Kateřina Blahušová -
Zkoumání využívání a účelnosti informačních a komunikačních technologií v online výuce matematiky během pandemie covid-19
Lucie Pokorná -
Percepce pedagogické interakce v online výuce studenty Masarykovy univerzity
Pavel Kozubík -
Střídání mluvčích v online výuce angličtiny při zaměření mluvčích na význam a komunikaci
Ludmila Špačková