Mgr. Libor Materna

Bachelor's thesis

Porovnání fyzikálních simulací v oblasti počítačové grafiky

Comparison of physics simulations in computer graphics field
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je popsat druhy fyzikálních simulací, které jsou využívány v oblasti počítačové grafiky. V této práci jsou porovnávané i některé tyto simulace v současných 3D modelovacích programech, konkrétně v Blender, Cinema 4D a Maya. Také se zde demonstruje fyzikální prostředí používané v dnešním herním průmyslu, které používá fyziku v reálném čase.
Abstract:
The aim of this thesis is to describe the types of physical simulations that are used in computer graphics field. This thesis compares some of these simulations in current 3D modeling programs, specifically in Blender, Cinema 4D and Maya. There is also demonstrates the physical environment used in today's gaming industry, which uses physics in real time.
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 5. 2014

Thesis defence

  • Date of defence: 17. 6. 2014
  • Supervisor: Mgr. Jiří Chmelík, Ph.D.
  • Reader: Mgr. Jan Čejka

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta informatiky