Inclusive Education the way for future for Fiji schools: A comparative case study of Inclusive Education in the Czech Republic Schools in Brno and Fiji Primary Schools – Sunil Kumar, M.A.
Sunil Kumar, M.A.
Disertační práce
Inclusive Education the way for future for Fiji schools: A comparative case study of Inclusive Education in the Czech Republic Schools in Brno and Fiji Primary Schools
Inclusive Education the way for future for Fiji schools: A comparative case study of Inclusive Education in the Czech Republic Schools in Brno and Fiji Primary Schools
Abstract:
The history of (IE) teaching within primary schools in Fiji began recently. There has been no comprehensive study of culture, policies, principles, diagnostic assessment, and education linked to teaching practices in Fiji schools. This study embarked on to examine the Inclusive teachers’ perception on inclusive education strategies, for example, culture, principles, policies, practices, diagnostic …více
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 29. 5. 2017
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/e4py9/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 5. 6. 2017
- Vedoucí: doc. PhDr. Karel Pančocha, Ph.D.
- Oponent: doc. PhDr. Vojtech Regec, PhD., prof. PhDr. PaedDr. Miloň Potměšil, Ph.D.
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
KUMAR, Sunil. \textit{Inclusive Education the way for future for Fiji schools: A comparative case study of Inclusive Education in the Czech Republic Schools in Brno and Fiji Primary Schools}. Online. Disertační práce. Brno: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta. 2017. Dostupné z: https://theses.cz/id/2h9n0o/.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaDoktorský studijní program / obor:
Speciální pedagogika / Speciální pedagogika (angl.)
Práce na příbuzné téma
-
Inclusive education for children from marginalized Roma communities
Terézia Bednárová -
Socioeconomic Barriers Jeopardizing the Right to Education of the Zimbabwean Girl Child
Buhlebenkosi Mbiba -
Připravenost mateřských škol na realizaci inkluzivního vzdělávání
Simona MATOUŠKOVÁ -
Special Education Games in Virtual Reality
Katarína Dedíková -
Comparative Research on Special Education Degree Plans Between Czech Republic and Mainland China
Shangwei LI -
Special education intervention for adolescents with a disability from the perspective of value orientation in Tibet.
Qiong BU -
Sociální situace osob se zdravotním postižením - s diagnózou roztroušená skleróza mozkomíšní
Alice Vostřelová -
Přijímat s láskou: Dítě s postižením není překážkou, ale příležitostí naučit se žít naplno.
Nela KÁŇOVÁ