Rom s Romem, gádžo s gádžem aneb smíšená manželství či partnerství – Mgr. Regina Hackenbergová
Mgr. Regina Hackenbergová
Bachelor's thesis
Rom s Romem, gádžo s gádžem aneb smíšená manželství či partnerství
Gipsy with Gipsy, "gádžo" with "gádžo" or a mixed marriage or partnership
Anotácia:
Bakalářská práce „Rom s Romem, gádžo s gádžem aneb smíšená manželství či partnerství“ nahlíží na problematiku smíšených partnerství mezi Romy a Neromy. První část práce popisuje romskou problematiku obecně – romskou historii, znaky romské komunity a rodiny. Empirická část se prostřednictvím rozhovorů zaměřuje na zkušenosti smíšených párů a poté pomocí dotazníků popisuje názory veřejnosti na tato partnerství …viacAbstract:
The work for the bachelor degree „Gipsy with Gipsy, Gadji with Gadji or mixed marriages or partnership“ looks into relevant questions of mixed partnership between Romanies and non-Romanies. The first part of the work describes the Romany problems in common – the Romany history, marks of the Romany ethnicity and family. The empiric part intent on an experience mixed pairs through the mediation of the …viac
Jazyk práce: Czech
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 23. 4. 2009
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/feafj/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 2. 6. 2009
- Vedúci: Mgr. Ema Štěpařová, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / odbor:
Specialization in Education / Pedagogické asistentství českého jazyka a literatury pro základní školy
Práce na příbuzné téma
-
Marcela Zemanová, František Thun-Hohenstein (1809-1870). Biografie šlechtice v kontextu proměn společnosti 19. století. Předkládaná disertační práce je první ucelenou biografií hraběte Františka Thun-Hohensteina (1809-1870), jednoho z nejdůležitějších představitelů českého uměleckého života 2. třetiny 19. století. Práce sleduje dva hlavní okruhy zájmu. Prvním je Thunova soukromá sféra, kde se zabývá jeho dětstvím, výchovou, vzděláním a cestováním v kontextu rodinných strategií. Nejdůležitějším momentem je pak Thunův mesaliační sňatek.který uzavřel roku 1846 a jehož následkem pozbyl jako prvorozený dědické právo na rodinný fideikomis.Druhou linií, kterou práce sleduje, je veřejné působení Františka Thuna. Jsou zmíněny Thunovy aktivity v sociální a filantropické oblasti a jeho politická kariéra v době předbřeznové a během revoluce roku 1848. Největší pozornost však autorka věnuje Thunově činnosti v oblasti výtvarného umění a památkové péče.
Marcela ZEMANOVÁ -
Souvislost mezi způsobem výchovy v rodině, vzděláním rodičů, školní úspěšností dítěte a postojem rodiny vůči škole a učitelům z pohledu dětí a jejich rodičů
Katrin Kadlecová -
Alergie u dětí předškolního věku a její projevy při výchově a vzdělávání
Ludmila Hotařová -
Osobnost učitele a její vliv na výchovu a vzdělání žáků
Veronika KRUTOVÁ HEGEROVÁ -
Digitalizace výchovy a vzdělávání na 1. stupni ZŠ, její pozitiva a negativa
Pavlína PIRNEROVÁ -
Hry a aktivity ve výuce náboženské výchovy pro 8. a 9. třídu ZŠ s dramatickými, hudebními, pohybovými a výtvarnými prvky
Marie Pešavová -
Vliv rodiny a školy na výchovu a vzdělání žáků střední školy
Soňa Durdová -
Smíšená partnerství Češek a Chorvatů
Monika Šteflová