Jana Karasová

Master's thesis

Náboženství a náboženské symboly v komerčních komunikacích

Religion and religious symbols in commercial communications
Abstract:
Marketingové a komerční komunikace. Formy komerčních komunikací. Právní úprava a etika v reklamě z hlediska náboženských prvků. Analýza vybraných reklamních kampaní s náboženskou tématikou. Kvalitativní marketingový výzkum. Doporučení do budoucna pro práci s tématikou náboženství a náboženských symbolů.
Abstract:
Marketing and commercial communications. Forms of commercial communications. Legal regulations and ethics in an advertising focused on religious elements. Analysis of selected advertising campaigns with religous themes. Qualitative marketing research.Recommendation for the future work with themes of a religion and religious symbols.
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 9. 11. 2009

Thesis defence

  • Date of defence: 25. 5. 2010
  • Supervisor: Milan Postler
  • Reader: Bohuslav Bohuněk

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/20645