Bc. Eva Gregůrková

Master's thesis

Připravenost mateřských škol na inkluzivní vzdělávání a spolupráci s asistentem pedagoga

Nursery Schools Preparedness for Inclusive Education and for Cooperation with a Teaching Assistant
Abstract:
Cílem práce je zjistit připravenost pedagogů mateřských škol na proces inkluzivního vzdělávání a připravenost na spolupráci s asistentem pedagoga v současném českém předškolním vzdělávání. Práce je složena z teoretické a praktické části. V teoretické rovině se zabýváme inkluzí v mateřské škole. Definujeme zde pojmy, které s inkluzivním vzděláváním souvisí, věnujeme se zde i platnému legislativnímu …more
Abstract:
The aim of the work is to find out the readiness of kindergarten teachers for the process of inclusive education and readiness for cooperation with a teaching assistant in contemporary Czech preschool education. The work consists of theoretical and practical part. At the theoretical level, we deal with inclusion in kindergarten. We define the terms related to inclusive education, we also deal with …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 4. 2021

Thesis defence

  • Supervisor: Mgr. Jana Martincová, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Gregůrková, Eva. Připravenost mateřských škol na inkluzivní vzdělávání a spolupráci s asistentem pedagoga. Zlín, 2021. diplomová práce (Mgr.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií
Plny text prace je k dispozici v elektronicke podobe