Monika Korychová

Master's thesis

Marketing Strategy of the SaaS Marketplace on the Czech Market

Marketingová strategie tržiště SaaS aplikací na českém trhu
Abstract:
Cílem této diplomové práce je navrhnout marketingovou strategii pro nově vzniklou společnost – Czech Business Cloud – jejíž cílem je založit tržiště SaaS aplikací na českém trhu. Teoretická část práce přináší definice marketingového plánování, specifika B2B marketingu a specifika elektronických tržišť. Teoretická část dále charakterizuje hlavní koncepty cloud computingu a zkoumá potenciál českého trhu …more
Abstract:
The objective of this diploma thesis is to propose a marketing strategy for a newly established company – the Czech Business Cloud – introducing the SaaS marketplace on the Czech market. The theoretical part of the thesis introduces the definitions of the marketing planning, the specifics of B2B marketing and specifics of marketing on e-marketplaces. Afterwards, the theoretical part reveals key concepts …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 6. 2. 2017

Thesis defence

  • Date of defence: 23. 1. 2018
  • Supervisor: Květa Olšanová
  • Reader: Jozef Smižanský

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/71647