Marketing Strategy of the SaaS Marketplace on the Czech Market – Monika Korychová
Monika Korychová
Master's thesis
Marketing Strategy of the SaaS Marketplace on the Czech Market
Marketingová strategie tržiště SaaS aplikací na českém trhu
Abstract:
Cílem této diplomové práce je navrhnout marketingovou strategii pro nově vzniklou společnost – Czech Business Cloud – jejíž cílem je založit tržiště SaaS aplikací na českém trhu. Teoretická část práce přináší definice marketingového plánování, specifika B2B marketingu a specifika elektronických tržišť. Teoretická část dále charakterizuje hlavní koncepty cloud computingu a zkoumá potenciál českého trhu …moreAbstract:
The objective of this diploma thesis is to propose a marketing strategy for a newly established company – the Czech Business Cloud – introducing the SaaS marketplace on the Czech market. The theoretical part of the thesis introduces the definitions of the marketing planning, the specifics of B2B marketing and specifics of marketing on e-marketplaces. Afterwards, the theoretical part reveals key concepts …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 6. 2. 2017
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/71647
Thesis defence
- Date of defence: 23. 1. 2018
- Supervisor: Květa Olšanová
- Reader: Jozef Smižanský
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/71647
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod
Theses on a related topic
-
Marketingová strategie vybraného podniku
Hana Báborová -
Návrh marketingové strategie a podpory společnosti Altus Software, s.r.o.
Michaela Kalinová -
Návrh marketingové strategie Altus Software
Marek Ostrý -
Marketingová strategie podniku Msc.Software
Jan Mazuch -
Marketingová strategie startupového projektu GENERO slides
Martin Mužík -
Strategie marketingové komunikace software CARAT pro český a slovenský trh
Eva Pšenicová -
Marketingová strategie uvedení nové generace SW na trh
Zdeněk Voda -
Marketingová strategie softwarového produktu “Plán dovolených“
Klára Janečková