A pilot validation of Hofstede's original 4 dimensional cultural model and its marketing implications from the perspective of the Czech Republic, Slovakia and Poland – Pavel Čejka
Pavel Čejka
Disertační práce
A pilot validation of Hofstede's original 4 dimensional cultural model and its marketing implications from the perspective of the Czech Republic, Slovakia and Poland
A pilot validation of Hofstede's original 4 dimensional cultural model and its marketing implications from the perspective of the Czech Republic, Slovakia and Poland
Anotace:
Tato studie ověřuje platnost původně indikovaných hodnot Hofstedova modelu pro Česko, Polsko a Slovensko. Zároveň představuje teoreticky aplikovatelný rámec pro marketingové odborníky. Výsledkem jsou jak teoretická tak praktická doporučení.Abstract:
The research hopes to provide a deeper understanding of the leading countries in the Central Eastern Europe (CEE) region from a culture sensitive marketing perspective. The aim of this work is to provide a pilot study upon which more critical national culture studies are to be introduced.The purpose of this dissertation is four-fold: 1) To discuss the proper methodology for the research; 2) to replicate …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 26. 3. 2014
Identifikátor:
http://www.vse.cz/vskp/eid/44822
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 30. 4. 2015
- Vedoucí: Hana Mohelská
- Oponent: Miloslava Hiršová, Marek Franěk, Jaroslava Hyršlová
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
ČEJKA, Pavel. \textit{A pilot validation of Hofstede's original 4 dimensional cultural model and its marketing implications from the perspective of the Czech Republic, Slovakia and Poland}. Online. Disertační práce. Praha: Vysoká škola ekonomická v Praze. 2014. Dostupné z: https://theses.cz/id/2moczr/.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/44822
Vysoká škola ekonomická v Praze
Doktorský studijní program / obor:
Ekonomika a management / Management
Práce na příbuzné téma
-
Marketing kultury územní samosprávy - Evropská hlavní města kultury
Jakub Bušek -
Globální marketing a lokální kultura
Yaroslav Kerechanyn -
History, culture, and politics of English speaking countries (USA, the United Kingdom), Cultural studies. Specific areas: Today’s politics in USA; American national culture and cultural diversity
Jan Tichý -
Regency Era culture versus Modern Indian culture: A Study through Jane Austen’s Pride and Prejudice and Persuasion and Uzma Jalaluddin’s Ayesha at Last
Sukriti Gautam -
Cancel Culture, Victimhood Culture and Narcissism: The Making of Generation Snowflake
Lucie Tomaňová -
The Neo-edwardians: Edwardian Fashion and Culture in Contemporary Popular Culture
Milan KOLLARČÍK -
European Cultural Identity in Light of Brexit: A Comparison between Liverpool 2008 European Capital of Culture and Hull 2017 UK City of Culture
Isabel SANCHEZ RODRIGUEZ