Politický marketing na příkladu vybrané volební kampaně – Ing. Jakub Al Charragh
Ing. Jakub Al Charragh
Bachelor's thesis
Politický marketing na příkladu vybrané volební kampaně
Political marketing on the example of selected election campaign
Abstract:
Tato bakalářská práce se zaměřuje na využití nástrojů politického marketingu hnutím ANO ve volbách do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky v roce 2013, zároveň analyzuje předvolební kampaň a volební výsledky. Objasňuje momenty, které byly zásadní pro úspěch hnutí ANO ve volbách. Text práce je rozdělen do dvou částí. První z nich se věnuje volbám, kampaním a jejich strategiím. Dále teoretickému …moreAbstract:
This thesis focuses on the use of the tools of political marketing by movement ANO in elections to the Chamber of Deputies of the Parliament of the Czech Republic in 2013, simultaneously analyzes election campaign. Text of the thesis is divided into two parts. The first chapter is devoted to elections, campaigns and their strategies. Also defines the theory and origins of political marketing. In the …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 4. 2015
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/iyehr/
Thesis defence
- Date of defence: 1. 6. 2015
- Supervisor: PhDr. Adolf Vodrážka
- Reader: PhDr. Marek Matějka
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Politický marketing v mezinárodních vztazích
Zuzana Viglaská -
Politický marketing v české politice
Jakub Gorgol -
Politický marketing a politické výzkumy jako jeden z hlavních nástrojů politického marketingu
Lucie Zdrhová -
Communication Strategy as a component of Silvio Berlusconi's political marketing
Nicoll Marucciová -
Marketing Strategies of Political Parties in Ghana: A case study of the three Major Political Parties in Ghana.
Harriet Enyonam Kwawukume -
Politický marketing víťazov a porazených - medzinárodná komparácia
Lucia Szabóová -
Politický marketing včetně projektové studie
Martin Rusilo -
Politický marketing
Lukáš Jíra