Kateřina Štěrbová

Bachelor's thesis

Analýza rozdílných marketingových strategií Pepsi Coly na trzích Indie a USA

Analysis of the different marketing strategies of Pepsi Cola in the markets of India and the U.S.A.
Abstract:
Práce má za cíl porovnat marketingovou strategii společnosti PepsiCo na domácím trhu a na zahraničním trhu. Domácí trh, USA, představují rozvinutý trh. Jako kontrast byl zvolen rychle se rozvíjející trh rozvojové země, Indie. Marketingové strategie jsou porovnány na základě teoretického přístupu. Teorie marketingové strategie je použita pro identifikaci nejdůležitějších marketingových aspektů, které …more
Abstract:
The goal of the thesis is to compare marketing strategy of the company PepsiCo in home market and in a foreign market. The home market, the USA, represents the developed market. For a contrast, the emerging market of developing country, India, has been chosen. The marketing strategies are compared on the theoretical basis. Theory of marketing strategy is used for identification of the most important …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 9. 2016

Thesis defence

  • Date of defence: 23. 5. 2017
  • Supervisor: Gina Cook
  • Reader: Jaroslav Halík

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/68907

Vysoká škola ekonomická v Praze

Bachelor programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / International Business