Marketingový výzkum zaměřený na image prémiových značek – Nikola Šťastná
Nikola Šťastná
Bachelor's thesis
Marketingový výzkum zaměřený na image prémiových značek
Marketing research focused on the image of premium brands
Abstract:
Tato bakalářská práce se věnuje marketingovému výzkumu zaměřeném na image prémiových značek. Cílem práce je zjistit, jak jsou vnímány prémiové značky v České republice a jak velkou roli při výběru produktu hraje prémiovost. Práce je rozdělena na tři hlavní části - teoretická, analytická, návrhová. Teoretická část této práce se věnuje značce a prémiové značce, identitě a image značky a jejího budování …moreAbstract:
This Bachelor thesis is dedicated to marketing research on premium brand image. The aim of the work is to find out how premium brands are perceived in the Czech Republic and how much premiumness plays a role in product selection. The work is divided into three main parts - theoretical, analytical, written. The theoretical part of this work is devoted to brand and premium brand, identity and brand image …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2022
Thesis defence
- Supervisor: Mgr. Bc. Michal Mervart, MBA
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: NEWTON College a.s., Vysoká škola NEWTONNEWTON College a.s.
NEWTON UniversityBachelor programme:
Economics and Management
Theses on a related topic
-
Strategie řízení prémiových značek se zaměřením na značku Grom
Lucie Brožová -
Výběr vhodného modelu automobilu ze segmentu prémiových značek na základě předem definovaných kritérií
Marek Heinrich -
Postoje k prémiovým značkám nápojů v České republice
Jan Braun -
Autorska módna značka
Adriana Komárová -
Návrh komunikační kampaně
Richard Zbranek -
Creating an icon: A cultural sociological analysis of the branding of Brno
Lucie Vrbová -
Branding management ve firmě Apple
Lukáš Hromada