Bc. Nikola Stiskálková
Master's thesis
Udržitelnost v praxi podniků
Sustainability in the corporate practice
Abstract:
Tato diplomová práce má za cíl analýzu současné situace udržitelného rozvoje v souvislosti s jednorázovými plastovými obaly a produkty v nich balenými z pohledu spotřebitelů i podniků, které tento typ obalů prodávají. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část přibližuje koncept dlouhodobě udržitelného rozvoje a problematiku jednorázových plastových obalů. V rámci praktické …moreAbstract:
This diploma thesis aims to analyse current situation of Sustainable development in the context of single-use plastic packaging and products packed in these packagings. Situation is analysed from the view of consumers as well as companies selling these single-use plastic products. There are two parts of the thesis, theoretical and practical. The theoretical part describes the concept of Sustainable …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 4. 1. 2019
Identifier:
https://is.muni.cz/th/fvoda/
Thesis defence
- Date of defence: 30. 1. 2019
- Supervisor: doc. Ing. Alena Klapalová, Ph.D.
- Reader: Ing. Jana Švecová
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakultaMasaryk University
Faculty of Economics and AdministrationMaster programme / field:
Economy and Management / Business Management
Theses on a related topic
-
Spotřebitelské postoje a preference v kontextu zero waste a maloobchodního konceptu bez obalu
Alžběta Klapálková -
Podnikatelský plán - ekologické a designové obaly kosmetických přípravků
Natalie Maliosová -
Účinnost CSR (Corporate Social Responsibility) projektů v marketingové komunikaci firem
Adéla Šlajchová -
Společenská odpovědnost firem jako nástroj onboardingu u malých a středních firem
Gabriela Antalová -
Společenská odpovědnost firem - komparace CSR napříč multikulturním prostředím
Patrik Spilka -
CSR in German tech startups – a conceptual framework for effective CSR
Dennis Lenczowski -
Pohled spotřebitelů na aktivity firem v oblasti CSR
Jennifer Břečková -
CSR jako nová cesta pro vedení firem
Anna Hrubá