Zuzana Havlíková

Bachelor's thesis

Sociální integrace nadaného žáka s poruchou autistického spektra

Social integration of a gifted student with an autism spectrum disorder
Abstract:
V pedagogické a speciálně pedagogické praxi se dennodenně setkáváme s diskuzí, zda sociálně integrovat nadané žáky s poruchou autistického spektra do běžné či specializované třídy. Při rozhodování sociální integrace u nadaného žáka s Aspergerovým syndromem je obzvlášť důležité znát veškerá specifika poruchy a úskalí vzdělávací praxe. Často k rozhodnutí napomůže prostá sumarizace a zhodnocení efektivity …more
Abstract:
In pedagogical and special pedagogical practice, we meet daily with a discussion on whether to socially integrate gifted pupils with autism spectrum disorder into regular or specialized classes. When deciding on social integration in a gifted pupil with Asperger's syndrome, it is especially important to know all the specifics of the disorder and pitfalls of educational practice. A simple summary and …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 10. 6. 2020

Thesis defence

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Havlíková, Zuzana. Sociální integrace nadaného žáka s poruchou autistického spektra. Zlín, 2020. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií
Plny text prace je k dispozici v elektronicke podobe