Josef Vinš

Master's thesis

Vliv hudebního pozadí na paměť při sledování reklamních spotů

Effect of background music on short-term memory while watching commercials
Abstract:
Výzkumná diplomová práce, ve které bylo zkoumáno, jestli různé hudební doprovo-dy reklamy mohou ovlivnit, kolik údajů o produktu, či službě si příjemci sdělení zapamatují. Výzkum vycházel z dřívější psychologické studie Effects of Background Music in Phonological Short-term Memory (Salamé a Baddeley, 1989). Data byla sbírána offline na půdě FM VŠE od homogenního výzkumného vzorku kvůli eliminaci dalších …more
Abstract:
A research diploma thesis in which it was investigated whether different musical background of advertisements can influence how much information about the product or service the recipients of the message remember. The research was based on an earlier psychological study Effects of Background Music in Phonological Short-term Memory (Salamé and Baddeley, 1989). Data were collected offline on the faculty …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 24. 4. 2024

Thesis defence

  • Date of defence: 12. 6. 2024
  • Supervisor: Jan Závodný Pospíšil
  • Reader: Daria Gunina

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/92163