Vliv hudebního pozadí na paměť při sledování reklamních spotů – Josef Vinš
Josef Vinš
Master's thesis
Vliv hudebního pozadí na paměť při sledování reklamních spotů
Effect of background music on short-term memory while watching commercials
Abstract:
Výzkumná diplomová práce, ve které bylo zkoumáno, jestli různé hudební doprovo-dy reklamy mohou ovlivnit, kolik údajů o produktu, či službě si příjemci sdělení zapamatují. Výzkum vycházel z dřívější psychologické studie Effects of Background Music in Phonological Short-term Memory (Salamé a Baddeley, 1989). Data byla sbírána offline na půdě FM VŠE od homogenního výzkumného vzorku kvůli eliminaci dalších …moreAbstract:
A research diploma thesis in which it was investigated whether different musical background of advertisements can influence how much information about the product or service the recipients of the message remember. The research was based on an earlier psychological study Effects of Background Music in Phonological Short-term Memory (Salamé and Baddeley, 1989). Data were collected offline on the faculty …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 24. 4. 2024
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/92163
Thesis defence
- Date of defence: 12. 6. 2024
- Supervisor: Jan Závodný Pospíšil
- Reader: Daria Gunina
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/92163
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme:
Management
Theses on a related topic
-
The Importance of Music in Television Advertising
Petra Kovácsová -
Field independence as a spatial cognitive ability: Correlation study of verbal and spatial short term memory
Lenka Krajčíková -
Relation of Visual Attention and Visual Short Term Memory: examined by moving dots
Václav Dohnal -
Rozdíl mezi mollovými a durovými tóninami při výzkumu music-dependent memory
Julie Šimečková -
Hudba a zvuk v televizní reklamě
Pavel Hořejš -
Zobrazení a využití ticha a hluku v reklamě na mobilní operátory
Michal Bořecký -
Hudba v televizních reklamách a její možné působení na diváka
Lucie Kalandříková -
Analýza hudby v rádiových reklamách a její možné působení na posluchače
Lucie Kalandříková