Vývojové tendence ilustrací v učebnicích NJ pro ZŠ v ČR od sedmdesátých let 20. století po současnost a role výtvarného aspektu v procesu učení se cizího jazyka – Jitka Řezníčková
Jitka Řezníčková
Diplomová práce
Vývojové tendence ilustrací v učebnicích NJ pro ZŠ v ČR od sedmdesátých let 20. století po současnost a role výtvarného aspektu v procesu učení se cizího jazyka
The development tendencies of illustrations in German language textbooks for elementary schools in the Czech Republic from the 1970s to the present day and the role of the visual aspect in the process of learning a foreign language.
Anotace:
Tato diplomová práce si klade za cíl zdokumentovat vývoj ilustrací v učebnicích základních škol pro němčinu jako cizí jazyk v ČR v období posledních čtyřiceti let a formulovat zásadní myšlenky významu a vlivu výtvarného aspektu učebních materiálů na proces učení se cizího jazyka. Součástí práce jsou rovněž praktické ukázky metodicky možného využití ilustrací pro efektivní učení se německého jazyka …víceAbstract:
Die Diplomarbeit beschäftigt sich mit prinzipiellen Merkmalen der Bedeutung und des Einflusses vom Bildmaterial auf den Prozess vom Fremdsprachenlernen und dokumentiert die Entwicklungstendenzen der Illustrationen in Lehrwerken für DaF an tschechischen Grundschulen seit den 70-er Jahren bis zur Gegenwart. Den Bestandteil der Diplomarbeit bilden die praktischen Vorschläge für die Verwendung von Illustrationen …více
Jazyk práce: němčina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 23. 6. 2010
Identifikátor:
http://evskp.uhk.cz/eM659
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 24. 8. 2010
- Vedoucí: Marie Müllerová
- Oponent: Tatjana Schoffer
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
ŘEZNÍČKOVÁ, Jitka. \textit{Vývojové tendence ilustrací v učebnicích NJ pro ZŠ v ČR od sedmdesátých let 20. století po současnost a role výtvarného aspektu v procesu učení se cizího jazyka}. Online. Diplomová práce. Hradec Králové: Univerzita Hradec Králové, UHK, Pedagogická fakulta. 2010. Dostupné z: https://theses.cz/id/2rdr5i/.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- nikomu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Univerzita Hradec Králové. ArchivUniverzita Hradec Králové
UHK, Pedagogická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Učitelství pro základní školy / Učitelství pro 2. stupeň ZŠ - německý jazyk, Učitelství pro 2. stupeň ZŠ - výtvarná výchova
Práce na příbuzné téma
-
Písně a hry v učebnicích německého jazyka na 1. stupni ZŠ
Božena Holzerová -
Analýza souladu deklarované úrovně učebnic německého jazyka pro ZŠ se Společným evropským referenčním rámcem pro jazyky z hlediska lexika
Eva KOLÁŘOVÁ -
Přístupy k základní syntaktické terminologii a typy cvičení v učebnicích českého a německého jazyka pro 2. stupeň ZŠ
Roman Růžička -
Analýza učebnic německého jazyka z hlediska potřeb žáků se specifickými poruchami učení
Vendula PUKLICKÁ -
Analýza vybraných učebnic německého jazyka na základní škole z pohledu genderové vyváženosti
Lucie Skalníková -
Vyučování na stanovištích jako forma opakování lekcí učebnice německého jazyka
Zuzana Bořecká -
Člen ve vybraných učebnicích německého jazyka
Marcela Žaloudková -
Mnemotechnické pomůcky pro učení gramatiky německého jazyka
Natálie Rašková