How to Motivate and Lead Teenage Students during One-to-One English Classes – Tereza MÜLLEROVÁ
Tereza MÜLLEROVÁ
Bachelor's thesis
How to Motivate and Lead Teenage Students during One-to-One English Classes
How to Motivate and Lead Teenage Students during One-to-One English Classes
Abstract:
This bachelor thesis focuses on motivation of teenage ESL students in the one-to-one setting. Its first part deals with major theories of motivation along with useful implications for the classroom, specifics of three periods of adolescence, together with ways of effective learning based on the knowledge of the teenage brain, and finally, unique characteristics of one-to-one teaching. The second part …moreAbstract:
Tato bakalářská práce se věnuje motivaci náctiletých studentů anglického jazyka při individuální výuce. První část pojednává o hlavních teoriích motivace a jejich využití v praxi, o zvláštnostech tří období dospívání a efektivního učení na základě znalostí o funkcích mozku dospívajících a nakonec zmiňuje i jedinečnost individuální výuky. Druhá část práce se zabývá několika důležitými aspekty vztahu …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 4. 2012
Accessible from:: 18. 4. 2012
Thesis defence
- Supervisor: Mgr. Markéta Bilanová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
MÜLLEROVÁ, Tereza. \textit{How to Motivate and Lead Teenage Students during One-to-One English Classes}. Online. Bachelor's thesis. Ostrava: University of Ostrava, Faculty of Arts. 2012. Available from: https://theses.cz/id/2rg41f/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
MÜLLEROVÁ, Tereza. How to Motivate and Lead Teenage Students during One-to-One English Classes. Ostrava, 2012. bakalářská práce (Bc.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ. Filozofická fakulta
Full text of thesis
Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 18.4.2012
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 18. 4. 2012 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ, Filozofická fakultaUniversity of Ostrava
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
Philology / Anglický jazyk a literatura - Španělský jazyk a literatura, English Language and Literature, Basic Educational Skills
Theses on a related topic
-
Pedagogická komunikace v individuální výuce anglického jazyka – akční výzkum
Pavel Prokš -
Činnostně orientovaná výuka angličtiny u žáků se specifickými poruchami učení
Gabriela Kratochvílová -
Žáci se specifickou poruchou učení a výuka angličtiny na druhém stupni základní školy
Vítězslav Šťastný -
Vztah mezi učitelem a žákem na waldorfské a klasické základní škole
Berenika Lipková -
Vztah mezi subjektivně vnímanou sociální oblíbeností ve třídě a akademickým úspěchem
Barbora Borková -
Vztah mezi vnímaným přístupem učitele a copingovými strategiemi, seberegulovaným učením a akademickým výkonem u studentů středních škol
Eliška Ročková -
Respektující vztah mezi učitelem a žákem
Jana Škodová -
Respektující vztah mezi učitelem a žákem
Daniel Vydra