Andrea Červinková
Bachelor's thesis
Králičí nory na sociálních médiích
Social Media Rabbit Holes
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá fenoménem "králičích nor" na sociálních sítích a jejich vlivem na uživatele. Teoretická část práce se zaměřuje na definici a vysvětlení pojmu "králičí nory", jejich vztah k dalším souvisejícím jevům a roli algoritmů sociálních sítí v jejich vytváření. Dále jsou analyzovány psychologické a sociální dopady ponoření do králičích nor, včetně vlivu na duševní zdraví, veřejné …moreAbstract:
This bachelor thesis deals with the phenomenon of "rabbit holes" on social networks and their impact on users. The theoretical part of the thesis focuses on the definition and explanation of the term "rabbit holes", their relation to other related phenomena and the role of social network algorithms in their creation. Furthermore, the psychological and social effects of immersion in rabbit holes are …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 24. 4. 2024
Identifier:
https://is.ambis.cz/th/i7r4r/
Thesis defence
- Date of defence: 30. 5. 2024
- Supervisor: doc. JUDr. Jan Kolouch, Ph.D.
- Reader: Mgr. Juraj Kodyš
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: AMBIS vysoká škola, a.s.AMBIS University
Bachelor programme / field:
Security & Safety Management / Security & Safety Management
Theses on a related topic
-
Digitální gramotnost nebo digitální demence?
Michaela Bartošíková -
Digitální gramotnost studentů programu Sociální politika a sociální práce FSE UJEP
Anna BERGEROVÁ -
Digitální gramotnost studentů programu Sociální politika a sociální práce FSE UJEP
Anna BERGEROVÁ -
Digitální gramotnost klientů sociálně aktivizačních služeb v Moravskoslezském kraji
Klára LOŠŤÁKOVÁ -
Internet Rabbit Holes
Stefanie Nwelati -
Aktuálne trendy content marketingu na sociálnych sieťach
Veronika Krišicová -
Social media content vybrané obchodní společnosti v době pandemie COVID-19
Tomáš Lavický -
User-generated content v marketingu destinací cestovního ruchu
Petra Süssmilichová