Bc. Martin Hudec
Master's thesis
Smyslový marketing
Sensory Marketing
Abstract:
Diplomová práce „Smyslový marketing“ se zabývá působením smyslově a emočně orientovaného marketingu na proces spotřebitelské volby. V první části se zabývá základními principy smyslového marketingu, nejzásadnějšími proměnnými, jež hrají roli při nákupním rozhodování a jejich vzájemnými vazbami. Druhá část se pak soustředí na návrh marketingového experimentu a následné vyhodnocení jeho výsledků, na …moreAbstract:
Diploma thesis “Sensory marketing” concerns the effects of sensory and emotional marketing on the process of consumer choice. Its first part revolves around basic principles of sensory marketing, the most important components of the purchase decision and their links. The second part focuses on a design of a marketing experiment whose results are further analyzed and used as a basis for a set of recommendations …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 10. 5. 2019
Identifier:
https://is.muni.cz/th/g1m2c/
Thesis defence
- Date of defence: 17. 6. 2019
- Supervisor: Ing. Klára Kašparová, Ph.D.
- Reader: Ing. Ladislava Kuchynková, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakultaMasaryk University
Faculty of Economics and AdministrationMaster programme / field:
Economy and Management / Business Management
Theses on a related topic
-
Vliv smyslových podnětů na nákupní chování spotřebitelů generace Z v parfumériích
Aneta Pernicová -
Smyslový marketing a jeho vnímání spotřebiteli v ČR
Kateřina Bilinová -
Smyslový marketing a brand management
Anna Simeonovová -
Smyslový marketing a jeho vliv na české spotřebitele v závislosti na pohlaví
David Srb -
Impact of green marketing on consumer behaviour
Alvin George Kumbalandhanam -
The Impact of Sensory Marketing on Consumer Behaviour
Annaliya Peter -
The role of digital and social media marketing in consumer behaviour
Alina Koltykova -
The Impact of Digital Marketing on Consumer Behavior in the Modern World
Ariyo Simeon Adebayo