Bc. Linda Plaváková
Master's thesis
Determinanty etického nakupování
Determinants of ethical consumerism
Abstract:
The goal of the submitted thesis: “Determinants of ethical consumerism” is to analyze the factors that have an effect on this type of buying behaviour. The first part of the thesis defines ethical consumerism and contains findings from previous research. The practical part of this thesis focuses on the area of fair trade. Based on the theoretical background, a model is constructed and then empirically …moreAbstract:
Predmetom diplomovej práce „Determinanty etikého nakupování” je analýza faktorov ovplyvňujúcich tento druh nakupovania. Prvá časť je venovaná definovaniu etického nakupovania a rešerši existujúcich výskumov. Oblasť etického nakupovania je zúžená pre účely praktickej časti na oblasť fair trade. Na základe teoretických východísk je zostavený v praktickej časti práce model, ktorého platnosť je empiricky …more
Language used: Slovak
Date on which the thesis was submitted / produced: 12. 5. 2017
Identifier:
https://is.muni.cz/th/dvtbh/
Thesis defence
- Date of defence: 20. 6. 2017
- Supervisor: Ing. Ondřej Částek, Ph.D.
- Reader: doc. Ing. Alena Klapalová, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakultaMasaryk University
Faculty of Economics and AdministrationMaster programme / field:
Economy and Management / Business Management
Theses on a related topic
-
Etické nakupování
Veronika Červenková -
Etické nakupování
Andrea Brayerová -
Etické nakupování
Jarmila Martinčeková -
Etické nakupování
Andrea Vilhanová -
Etické nakupování
Svetlana Štangová -
Foreign Trade in Syria - Case Study of Iron and steel trade
Waseem Hossni -
How I Became a Trade Unionist: Comparative Study of Life Stories of Young Trade Union Members in Georgia and Germany
Nino NATROSHVILI -
Impact of the European Integration on the EU-US Trade. Gravity Model of Trade Approach.
Artem Parandiuk