Konstrukční změna a optimalizace předního tlumiče na motocyklu BMW. – Bc. Pavel Nosek
Bc. Pavel Nosek
Diplomová práce
Konstrukční změna a optimalizace předního tlumiče na motocyklu BMW.
The design change and optimization of BMW motorcycle front shock absorber.
Anotace:
Diplomová práce se zabývá problematikou hlavního konstrukčního uzlu, spojení spodního oka s tlumičem. Pro potřebu optimalizace je vytvořen silový a kinematický rozbor přední motocyklové nápravy Telelever a její tlumící jednotky. Praktická část zjišťuje reálné síly v tlumící jednotce měřením: útlumových sil, válcové vinuté pružiny, silové charakteristiky a třecího momentu. Z těchto poznatků je vytvořen …víceAbstract:
The thesis deals with main constructional node, the interaction between lower loop and piston rod as a part of shock absorber. For the need of optimization is created a force and kinematic analysis of front motorcycle axle Telelever and its dampening unit. The practical part of thesis is focused to research of forces in absorber unit. by measurement of damping forces, which works against move of cylindrical …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 18. 5. 2015
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 15. 6. 2015
- Vedoucí: prof. Dr. Ing. Pavel Němeček
Citační záznam
Jak správně citovat práci
Nosek, Pavel. Konstrukční změna a optimalizace předního tlumiče na motocyklu BMW. . Liberec, 2015. diplomová práce (Ing.). Technická univerzita v Liberci. Fakulta strojní
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Technická univerzita v Liberci, Fakulta strojníVázaný výtisk práce je dostupný v knihovne: UKN
Technická univerzita v Liberci
Fakulta strojníMagisterský studijní program / obor:
Strojní inženýrství / Konstrukce strojů a zařízení
Práce na příbuzné téma
Název
Vložil
Vloženo
Práva