Spotřební kultura a skupinová identita metalistů – Bc. Pavlína Šťastná
Bc. Pavlína Šťastná
Bachelor's thesis
Spotřební kultura a skupinová identita metalistů
Consumer culture and group identity of metalheads
Abstract:
Cílem bakalářské práce je učinit vhled do subkultury metalistů a určit jejich spotřební chování. Práce využívá dotazníkového šetření, kde se soustředí na získání demografických dat a dále se snaží odpovědět na některé otázky ohledně identity subkultury. Dále práce využívá přímé rozhovory s respondenty. Zde se práce soustředí na získání vhledu do identity subkultury. Základem jsou tedy otázky sociologického …moreAbstract:
The aim of the bachelor's thesis is to gain insight into the subculture of metalheads and to determine their consumption behaviour. The thesis uses a questionnaire survey to gather demographic data and also tries to answer some questions about the identity of the subculture. Furthermore, the thesis uses direct interviews with the respondents. Here the thesis concentrates on gaining insight into the …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 4. 2023
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/f0r09/
Thesis defence
- Date of defence: 20. 6. 2023
- Supervisor: doc. Mgr. Ondřej Roubal, Ph.D.
- Reader: Mgr. Iva Baslarová, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Bachelor programme / field:
Marketing Communication / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Marketingová komunikace vybrané hudební kapely
Nikola Muchová -
Marketingová komunikace festivalů artificiální hudby: Mezinárodní Hudební Festival Český Krumlov
Barbora Toiflová -
Marketingová komunikace hudebních skupin
Kristýna Nová -
Marketingová komunikace hudební školy
Kirill Smolin -
Marketingová komunikace v uměleckém průmyslu se zaměřením hudební cestovní ruch
Petra Kmoníčková -
Marketingová komunikace mezinárodního hudebního festivalu
Dajana Krestová -
Marketingová komunikace specifické hudební akce Jičínský majáles
Michael Košťák -
Produkce a marketingová komunikace hudební skupiny
Ondřej Pexa