Analýza jazykových prostředků komerční reklamy v ruských novinách a časopisech – Krystsina KHILA
Krystsina KHILA
Bachelor's thesis
Analýza jazykových prostředků komerční reklamy v ruských novinách a časopisech
The analysis of language of commercial advertisements in russian newspapers and magazines
Abstract:
In the first half of my work, I studied advertising discourse. I have explored parts of the ad text and its language features. In the second part I studied the language means on the material of the car advertising, the function of this advertisement (lexical, grammatical and stylistic).Abstract:
V první polovině své práce jsem zkoumala reklamní diskurz. Zkoumala jsem konstrukční části reklamního textu a jeho jazykové funkce. Ve druhé části jsem zkoumala jazykové prostředky na materiálu automobilové reklamy, funkce této reklamy (lexikální, gramatické a stylistické).
Language used: Russian
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2019
Accessible from:: 31. 12. 2999
Thesis defence
- Supervisor: Mgr. Bohuslava Němcová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
KHILA, Krystsina. \textit{Analýza jazykových prostředků komerční reklamy v ruských novinách a časopisech}. Online. Bachelor's thesis. Plzeň: University of West Bohemia, Faculty of Philosophy and Arts. 2019. Available from: https://theses.cz/id/30t7o1/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
KHILA, Krystsina. Analýza jazykových prostředků komerční reklamy v ruských novinách a časopisech . Plzeň, 2019. bakalářská práce (Bc.). ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI. Fakulta filozofická
Full text of thesis
Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI, Fakulta filozofickáVázaný výtisk práce naleznete v Univerzitní knihovně ZČU, více na http://www.knihovna.zcu.cz/kvalifikacni-prace/
University of West Bohemia
Faculty of Philosophy and ArtsBachelor programme / field:
Linguistics / Foreign Languages for Business
Theses on a related topic
-
Reklama v časopisech pro dívky
Barbora KROPÁČOVÁ -
Reklama v časopisech pro dívky
Barbora KROPÁČOVÁ -
Polská televizní reklama a její jazyk
Zuzana LOUŽILOVÁ -
Lexikální expresivita v české reklamě
Barbora Plchová -
Vybrané jazykové lexikální, stylistické a další specifické prostředky reklam z oblasti automobilového průmyslu v soukromých televizních stanic v České republice
Jaroslava ŠOHAJOVÁ