Cat in the Rain: The suitability of an authentic literary work for the intermediate English classroom – Bc. Hana Tichá
Bc. Hana Tichá
Master's thesis
Cat in the Rain: The suitability of an authentic literary work for the intermediate English classroom
Cat in the Rain: The suitability of an authentic literary work for the intermediate English classroom
Anotácia:
Cílem diplomové práce je posoudit vhodnost autentického literárního textu – povídky Cat in the Rain od Ernesta Hemingwaye – pro výuku angličtiny na středně pokročilé úrovni znalosti jazyka. Vhodností má autorka na mysli to, že textu je možno na této jazykové úrovni dobře porozumět a že ho lze využít k různým pedagogickým účelům. Autorce jde také o to poukázat na důležitost souvislého autentického jazykového …viacAbstract:
The purpose of this thesis is to assess the readability and exploitability of Cat in the Rain – a short story written by Ernest Hemingway – and to support the hypothesis that it deserves attention in the intermediate English classroom because it is a text with lexical and structural difficulty that will challenge intermediate students without overwhelming them, and that it is an effective vehicle for …viac
Jazyk práce: English
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 6. 5. 2013
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/seth5/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 13. 6. 2013
- Vedúci: M.A. James Edward Thomas
- Oponent: Mgr. Linda Nepivodová
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / odbor:
Teacher Training for Secondary Schools / Upper Secondary School Teacher Training in English Language and Literature
Práce na příbuzné téma
-
Memory Training Techniques in FLT/ELT
Daniela Schinzelová -
Movement and Its Impact on Czech Upper-Secondary Learners’ Retention and Engagement in the ELT Classroom
Pavlína Šefčíková -
The creation and use of educational videos in ELT
David Dvořák -
Memory Training Techniques in ELT: Teaching Vocabulary
Šárka Železná -
Socioculturally Disadvantaged Roma Students and ELT: Teachers’ Experience and Perception
Lucie Slováčková -
Representation of Ethnic Minorities of Anglophone Countries in Selected ELT Textbooks Used in Czech Grammar Schools
Eliška Bencová